Svenskt investmentbolag som direktinvesterar i olika typer av fartyg tillsammans med strategiska partners. Fartygen hyrs därefter ut genom olika befraktningsavtal. Ramlösas intäkter utgörs primärt av vinstutdelning av de delägda fartygens kassaflöden från fartygens uthyrning.
Ramlösa Shipping har ett team med stort internationellt nätverk, expertis och genomförande-förmåga. Teamet uppvisar bakgrund från rederier, skeppsmäklerier och finans. Ramlösas förmåga testades med förvärv, drift och försäljning av tankern London Star, som gav 83% IRR på 14 månader, när hon såldes i februari 2024.
• Nettolikviden från Nyemissionen avses användas till investeringar i nya fartyg. Ramlösa har en nettokassa på 11 MSEK och starka kassaflöden.
• Vid full teckning i Nyemissionen tillförs Ramlösa cirka 27,0 MSEK före avdrag för emissionskostnader.
• Teckningskursen i Nyemissionen är fastställd till 30,51 SEK per aktie, vilket motsvarar ett totalt marknadsvärde för Bolagets aktier om cirka 79,5 MSEK före Nyemissionen.
• Teckningsperioden i Nyemissionen från och med den 23 september 2024 till och med den 8 oktober 2024.
• Nyemissionen omfattas av teckningsåtaganden uppgående till totalt cirka 10,5 MSEK, motsvarande cirka 38,7 procent av Nyemissionen. Bolaget har erhållit teckningsåtaganden från Bolagets styrelse, ledning och ett antal externa investerare.
Läs mer på https://www.ramlosashipping.se/investerare/ipo/